تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۱۷
نوشته شده توسط : شهرآهن

تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۱۷

انجمن جهانی فولاد گزارش تولید و فولاد خام جهان در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که براساس این گزارش تولید فولاد خام جهان با ۵.۶ درصد رشد از یک میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۲۵۱ هزار تن به یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون و ۷۲۳ هزار تن رسید.

چین همچنان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است که تولید را با ۵.۷ درصد رشد از ۷۸۶ میلیون و ۸۸۰ هزار تن به ۸۳۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تن رساند.

همچنین در جدول ذیل مقایسه تولید فولاد چین با سایر کشورها آمده است که نشان از نقش مهم این کشور در صنعت فولاد جهان دارد.

بعد از چین ، ژاپن دومین فولادساز بزرگ جهان است که در سال گذشت به تولید ۱۰۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تن فولاد رسید. تولید فولاد این کشور ۰.۱ درصد رشد داشت.

هند سومین فولادساز بزرگ جهان در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۳۷۱ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۶.۲ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶ داشت.

آمریکا چهارمین فولادساز برتر دنیا با ۴ درصد رشد به تولید ۸۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تن رسید.

روسیه پنجمین فولادساز برتر دنیا با ۱.۳ درصد رشد به تولید ۷۱ میلیون و ۳۴۰ هزار تن رسید و کره جنوبی با تولید ۷۱ میلیون و ۱۸۰ هزار تن فولاد خام به عنوان ششمین فولادساز بزرگ دنیا شناخته شد که رشد تولید آن نیز ۳.۸ درصد بود.

در نمودار ذیل سهم سایر کشورها را در تولید جهانی فولاد مشاهده می فرمایید.

همچنین در جدول ذیل تولید فولاد در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می شود تقریبا تمام کشورها رشد مثبت را تجربه کرده اند.

ایران نیز در سال ۲۰۱۷ تولید را با ۲۱.۴ درصد رشد از ۱۷ میلیوون و ۸۹۵ هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۲۱ میلیون و ۷۲۶ هزار تن رساند که همین مسئله سبب ارتقا یک پله ای رتبه کشور از چهاردهمین در سال ۲۰۱۶ به سیزدهمین درسال ۲۰۱۷ بود.





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: